Komitet Inwestycyjny – Inkubator Rozwoju

Inkubator Rozwoju został stworzony z myślą o wsparciu projektów badawczo-rozwojowych, które wykazują realny potencjał do wdrożenia w praktyce gospodarczej. Jego celem jest umożliwienie naukowcom przeprowadzenia kluczowych prac przedwdrożeniowych, które zwiększają szanse na skuteczną komercjalizację wyników badań. Wnioski złożone w ramach naboru podlegają wieloetapowej ocenie merytorycznej – eksperci Komitetu Inwestycyjnego analizują nie tylko innowacyjność i jakość naukową projektu, ale przede wszystkim jego wykonalność i atrakcyjność rynkową. Proces oceny obejmuje również bezpośrednie rozmowy z autorami projektów. Priorytetowo traktowane są inicjatywy, które mają jasno określoną ścieżkę dojścia do rynku. W skład Komitetu wchodzą doświadczeni specjaliści z różnych dziedzin, łączący wiedzę naukową z praktyką w sektorze innowacji i transferu technologii, co pozwala na kompleksową i niezależną ocenę każdego zgłoszenia.

Aleksander Kłósek – partner zarządzający w funduszu YouNick Mint; aktywny w obszarze identyfikacji, strukturyzacji i nadzoru (aż po exit) nad spółkami na wczesnych fazach rozwoju, w szczególności w sektorze technologii medycznych i przemysłu 4.0. Posiada ponad 15 lat doświadczenia menadżerskiego – w zarządzaniu sprzedażą w firmach farmaceutycznych oraz prowadzeniu inwestycji kapitałowych. W latach 2018 – 2023, wraz z zespołem przeprowadził 28 inwestycji kapitałowych w wysokości od 0,6 – 11 m PLN. W 2020 r. prowadził z ramienia funduszu transakcję wyjścia (sprzedaży 100% udziałów) spółki SmartPharma, gdzie dokonującym akwizycji był międzynarodowy koncern farmaceutyczny o rocznym obrocie ~2 mld USD. Pracuje zarówno z przedsiębiorcami budującymi spółki technologiczne jak też founderami o proweniencji akademickiej, których celem jest transfer swoich dokonań naukowych do świata biznesu. Skoncentrowany na budowaniu wartości spółek z perspektywy inwestorów i klientów. Absolwent psychologii (UAM Poznań) oraz studiów MBA (Leeds Business University School). Prywatnie pasjonat podróży i posiadacz Karty Dużej Rodziny.

Katarzyna Michalak-Magda – Menedżer projektów innowacyjnych i procesu komercjalizacji, analityk biznesowy. Z wykształcenia jest prawnikiem i specjalistą od stosunków międzynarodowych. Ukończyła studia podyplomowe oraz szereg kursów w zakresie zarządzania projektami, finansów i analizy biznesowej. Doświadczenie menedżerskie zebrała pracując w branży IT, energetycznej i nieruchomościowej. Pozyskała finansowanie na kilkanaście projektów finansowanych z różnych programów operacyjnych UE oraz środków na wsparcie rozwoju innowacji. Do grudnia 2017 kierowała zespołem specjalistów tworzących warunki do powszechnego stosowania metody Treg w zwalczaniu cukrzycy typu 1. Pod jej kierownictwem PolTREG pozyskał finansowanie dotacyjne (m.in. NCBiR, PARP, Horyzont 2020) oraz środki finansowe m.in. od funduszy inwestycyjnych fazy seed i VC. Następnie do maja 2019 pełniła rolę Kierownika Programu Rozwoju Biotechnologii w Polskim Funduszu Rozwoju. Odpowiadała za Dział Innowacji i Strategii w Agencji Badań Medycznych. Obecnie współpracuje z firmami wdrażającymi zmiany organizacyjne i procesowe oraz innowacyjnymi start-up’ami. Wspólnie z Alliance For Innovation tworzy m.in. warunki do rozwoju i ekspansji polskich firm z obszaru innowacji medycznych na rynku USA. Od września 2020 roku członek Rady Nadzorczej spółki ENZYBIOTX, której zespół pracuje nad komercjalizacją zastosowania enzymów do zwalczania bakterii antybiotykoopornych. Od 2022 roku wspiera przedsiębiorstwa na drodze reorganizacji i wdrażania zmian procesowych, działając m.in. jako analityk biznesowy przy wdrożeniach ERPspace – systemu klasy low-code ERP. Ekspert w ramach oceny projektów finansowanych z regionalnych programów operacyjnych województwa pomorskiego oraz członek komitetu inwestycyjnego projektu Inkubator Innowacyjności 4.0, realizowanego wspólnie przez Gdański Uniwersytet Medyczny i Uniwersytet Gdański. Działa aktywnie w „Stowarzyszeniu BISER – Bałtycki Instytut Spraw Europejskich i Regionalnych” na rzecz integracji środowisk medycznych w Regionie Morza Bałtyckiego.

Waldemar Wiśniewski – Ekspert z zakresu zarządzania I koordynacji projektów innowacyjnych w główniej mierze w sektorze MedTech i BioTech, ale posiada wiedzę również z innych branż (produkty przetwórstwa z wykorzystaniem tworzyw sztucznych, IT i inne). Specjalizuje się w ocenie innowacyjności, strategii realizacji projektów B+R, budowaniem strategii zarządzania innowacją i strategią budowania biznesu, tworzeniem harmonogramów rzeczowo-finansowych, ocenie gotowości przedwdrożeniowej, prawie własności intelektualnej, komercjalizacji, a w przypadku sektora MedTech dodatkowo wspiera w kwestii oceny gotowości regulacyjnej MDR/IVDR oraz Systemów Zarządzania Jakością ISO 13485. Ekspert oceniający wnioski w Agencji Badań Medycznych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej oferuje również wsparcie w zakresie opracowywania analiz rynkowych, zarządzania projektami, zarządzania operacyjnego, przyjęcia strategii finansowania projektów, konsultacje i szkolenia z zakresu podejścia do projektowania wyrobów użytkowych m. in. medycznych. Od kilku lat związany z ogólnopolskim konkursem E(x)plory. Juror oceniający startupy w XIV i XV edycji ogólnopolskiej konferencji MEDmeetsTECH. Od dwóch lat członek komitetu inwestycyjnego ds. oceny projektów innowacyjnych pracowników naukowych Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Członek rady społeczno-gospodarczej przy Wydziale Inżynierii Mechanicznej, Politechniki Bydgoskiej.

Jacek Kasz– Ekspert ds. innowacji, specjalista ds. transferu technologii i zarządzania własnością intelektualną, mentor startupów i anioł biznesu. Wykładowca uniwersytecki i naukowiec w obszarze nauk o zarządzaniu i nauk technicznych. Pracował na uczelniach w USA, Niemczech i Norwegii. Autor i współautor ponad 30 recenzowanych artykułów naukowych. Biznesmen z praktyką zarządczą w korporacjach światowych skali Fortune 100. Senior Fulbright Scholar. Registered Technology Transfer Professional. Obecnie Dyrektor Centrum Transferu Technologii Politechniki Krakowskiej.

Radosław Wika Dyrektor Działu Parków Naukowo-Technologicznych w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Z wykształcenia ekonomista, posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej, które potwierdzają liczne realizacje projektów inwestycyjnych oraz skuteczne zarządzanie zespołami projektowymi. Jako ekspert w zakresie pozyskiwania funduszy, w tym europejskich, skutecznie wspiera rozwój innowacyjnych przedsięwzięć. Jest praktykiem w zakresie transferu technologii oraz realizacji projektów badawczo-rozwojowych (B+R), co pozwala mu na efektywne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w sektorze naukowo-technologicznym.

Marcin Olszewski – Stopień doktora nauk technicznych otrzymał w 2006 roku. W tym samym roku podjął pracę w Katedrze Biotechnologii Molekularnej i Mikrobiologii na Wydziale Chemicznym. W 2019 roku uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego nauk ścisłych i przyrodniczych. Obecnie jest zatrudniony na stanowisku profesora uczelni w Katedrze Biotechnologii Środków Leczniczych i Kosmetyków Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. W pracy naukowej skupia się na zagadnieniach dotyczących białek wiążących DNA i RNA oraz ich zastosowaniu w inżynierii genetycznej, biologii i diagnostyce molekularnej. Otrzymał pierwsze na świecie fuzyjne polimerazy DNA odporne na inhibitory występujące w próbkach klinicznych. Jest współautorem kilkunastu zgłoszeń patentowych i patentów, kilkudziesięciu publikacji, w tym większość z listy JCR. Brał udział w 12 projektach, czego rezultatem jest wprowadzenie na rynek unikalnych białek stosowanych w biotechnologii i diagnostyce molekularnej na całym świecie. Uczestnik staży technologicznych w firmach biotechnologicznych, project manager firm biotechnologicznych. Aktywny ekspert merytoryczny ds. innowacyjności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Banku Gospodarstwa Krajowego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Jaśmina Zwierz Absolwentka prawa międzynarodowego na Uniwersytecie w Maastricht w Holandii, doświadczenie międzynarodowe zdobywała również na Uniwersytecie Westminster w Londynie oraz Sophia Antipolis w Nicei we Francji. Obecnie zajmuje się wspieraniem start-upów w rozwoju projektów poprzez świadczenie i organizację usług doradczych w zakresie prezentacji projektów biznesowych doradztwa biznesowego, komercjalizacji badań oraz zarządzania w przedsiębiorstwie. Od 2016 r. zajmuje się współpracą międzynarodową oraz jest koordynatorką jak i kierownikiem programowym wydarzeń organizowanych przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny należący do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Tworzy przestrzeń do wymiany informacji pomiędzy środowiskiem start-upowym, akademickim i biznesem w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, szczególnie poprzez organizację konferencji. Wiedzę i doświadczenie zdobyte na podyplomowych studiach menadżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wykorzystuje jako trenerka wystąpień publicznych, mentorka biznesowa i przewodnicząca komisji oceniającej przedsiębiorstwa w Gdańskim Parku, a także jurorka w konkursach dla start-upów.

Paweł Wityk – Interdyscyplinarny naukowiec i innowator działający na styku biotechnologii, inżynierii biomedycznej oraz technologii fotonicznych. Afiliowany jest przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, Politechnice Gdańskiej oraz University of Illinois Urbana-Champaign (UIUC, USA), gdzie prowadzi zaawansowane badania z zakresu metabolomiki, proteomiki, bioobrazowania oraz diagnostyki molekularnej. Jest laureatem prestiżowych stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz NAWA. Realizował staże badawcze we Włoszech, Finlandii, Francji, USA. Od ponad dekady z sukcesem realizuje projekty badawczo-rozwojowe na styku nauki i przemysłu (NCN, NCBiR, MNiSW, MEiN) – zarówno w obszarze badań podstawowych, jak i wdrożeniowych – wspierając efektywną translację wyników naukowych w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jest autorem licznych publikacji naukowych oraz współautorem patentów i technologii wdrożonych do praktyki gospodarczej. Jego działania wpisują się w krajowe i międzynarodowe strategie kierunków B+R. Jako założyciel i CEO firmy Map Your DNA Sp. z o.o., świadczy wysokospecjalistyczne usługi B+R, ściśle współpracując z partnerami przemysłowymi. Posiada certyfikaty z zakresu zarządzania projektami (PRINCE2, MoR, P3O) i pełni funkcję audytora wewnętrznego systemów jakości ISO 17025, ISO 13485 oraz zgodności z wytycznymi ICH-GCP (E6 R2). Pełni funkcję Scientific Communication Coordinator w europejskiej sieci COST Action oraz jest aktywnym prelegentem oraz organizatorem krajowych oraz międzynarodowych konferencji naukowych. Współpracuje jako ekspert i recenzent z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCiBR) oraz Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA).

Krzysztof Gulda – fizyk, przedsiębiorca, strateg w sektorze publicznym i prywatnym, konsultant w firmach doradczych i organizacjach międzynarodowych, mentor studentów, naukowców i przedsiębiorców. Związany od zawsze z Uniwersytetem Warszawskim (UW). Absolwent Wydziału Fizyki UW, Podyplomowego Studium Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji UW oraz Studiów Doktoranckich na Wydziale Zarządzania UW.  Współtwórca Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UW, a od 2016 członek Zarządu UWRC sp. z o.o. (spółka celowa Uniwersytetu Warszawskiego). W ramach swojej działalności wspierał powstanie i rozwój ponad 20 firm typu spin-off utworzonych przez studentów lub pracowników UW.  W ostatnich latach uczestniczył też w Programie Mentoringowym UW. Od ponad 20 lat uczestniczy w projektach doradczych w krajach powstałych po rozpadzie Związku Radzieckiego i krajach Bałkanów Zachodnich wspierających współpracę na styku nauki i przedsiębiorstw, tworzeniu i wdrażaniu instrumentów wspierania innowacji na poziomie krajowym i regionalnym, a także tworzenie modeli biznesowych dla technologicznych stratupów.

Dariusz Wiśniewski – Senior Project Manager w AstraZeneca, Centrum Badań Genomicznych w Cambridge, gdzie odpowiada za zarządzanie projektami z zakresu odkrywania nowych leków. Przedtem kierownik projektów R&D w Instytucie Biotechnologii i Medycyny Molekularnej oraz dyrektor operacyjny w Brainscan.ai – startupie tworzącym rozwiązania AI do analizy badań obrazowych. Współtwórca i CEO MindSync – aplikacji wspierającej terapię poprzez Journaling wspomagany AI. Członek Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji w Medycynie (PSSIM), Pomorskiej Izby Gospodarczej oraz laureat licznych konkursów startupowych, m.in. EIT Health InnoStars i Health Challenges Congress. Wielokrotny prelegent, mentor i juror w inicjatywach łączących nowe technologie, zdrowie i rozwój innowacji, m.in. SensUs, Infoshare, Health Valley Event czy EIT Health. Specjalizuje się w projektach na styku medycyny, biotechnologii i informatyki, z doświadczeniem w pozyskiwaniu finansowania (granty UE i EIT Health) oraz komercjalizacji rozwiązań deep tech i medtech.

Jarosław Chojecki – ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem w analizie potrzeb klienta i badaniu wielkości rynku. Od ponad 8 lat wspiera startupy w rozwoju, tworząc i zarządzając projektami inkubacyjnymi i akceleracyjnymi oraz prowadząc mentoring, w tym międzynarodowy. Przez 11 lat prowadził własną działalność gospodarczą, a następnie pracował w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej (Obecnie Centrum Innowacji PW) oraz w Polskim Funduszu Rozwoju S.A. Obecnie współtworzy Centrum Innowacji UWSB Merito Warszawa.

Przemysław Michalak – 15 lat doświadczenia w relacjach biznes-nauka w komercjalizacji innowacji. Doświadczenie w pracy na uczelni, w korporacji w dziale innowacji, startupach (jako co-founder i członek zarządów lub doradca) i we własnej firmie doradczej. Był business coachem w największym europejskim programie akceleracyjnym dot. energetyki. Doświadczenie w rozwoju spin-offów z jednostek badawczych – w tym w roli prezesa zarządu (komercjalizacja rozwiązań biometrycznych w sektorze bankowym oraz aktualnie rozwiązania dot. enzymów bakteriolitycznych). Negocjował 3 umowy licencyjne z jednostek badawczych do startupów, brał udział w kilku rundach finansowania od fazy pre-seed do PE, łącząc umiejętnie kapitał prywatny z mechanizmami grantowymi. Autor strategii budowy ekosystemu start-upów w branży med-tech dla jednego z polskich miast. Ekspert oceniający wnioski w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Absolwent i zwycięzca I programu akceleracyjnego MIT EF (bootcamp na MIT, USA), członek rady doradczej polsko-amerykańskiej fundacji na rzecz współpracy gospodarczej i technologicznej. 

Łukasz Sztern – Od 2016 r. na Politechniki Warszawskiej rozwija działalność Inkubatora Innowacyjności, który jest częścią Centrum Innowacji PW. W ramach tej działalności realizuje działania na rzecz powstawania i rozwijania spółek spin-off Politechniki Warszawskiej , za pomocą których realizowana jest komercjalizacja pośrednia. W latach 2022 – 2023 kierował działem Brokerów Innowacji Politechniki Warszawskiej. W ramach tego zaangażowania podejmował działania związane z komercjalizacją bezpośrednią – budowanie oferty licencjonowania i sprzedaży technologii oraz działania zmierzające do identyfikacji klientów ostatecznych. W latach 2017 – 2020 oraz od 2023 członek zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce (SOOIPP). Z ramienia SOOIPP brał udział m.in. w pracach zespołów eksperckich dotyczących budowania i rozwoju polityki wsparcia innowacji i przedsiębiorstw na poziomie regionalnym i centralnym. Wcześniej jako pracownik Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości koordynował działania i przedsięwzięcia PARP mające na celu wzmocnienie kompetencji pracowników ośrodków innowacji pn. „Skuteczne otoczenie innowacyjnego biznesu”. Realizował działania analityczne dotyczące działalności i efektywności IOB – takie jak Benchmarking Parków Technologicznych.

Jarosław ParzuchowskiPrezes Zarządu Fundacji Interizon, koordynatora Krajowego Klastra Kluczowego Interizon. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi oraz badawczo – rozwojowymi. Członek Zespołu Doradców Gospodarczych przy Rektorze Politechniki Gdańskiej, Konwentu Gospodarczego przy Związku Uczelni w Gdańsku im. Daniela Fahrenheita oraz Rady Programowej Regionalnego Programu Strategicznego. Jeden z inicjatorów powołania Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych, jednego z polskich European Digital Innovation Hubs.

Maciej Stopa – Ekspert w zakresie wdrażania i zarządzania innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem biotechnologii, spektrometrii mas, automatyzacji oraz metod wspierających rozwój terapii spersonalizowanej. Od ponad 20 lat skutecznie promuje i implementuje nowoczesne technologie w obszarach nauki i przemysłu. Założyciel i prezes zarządu Bioanalytic Sp. z o.o. – firmy specjalizującej się w dostarczaniu zaawansowanej aparatury oraz materiałów dla laboratoriów badawczych, diagnostycznych i przemysłowych. Pełni również funkcję członka zarządu w SaniBiotech Polska Sp. z o.o., firmie zajmującej się dystrybucją produktów do produkcji biofarmaceutycznej i biotechnologicznej, a także dostarczającej rozwiązania projektowane na zlecenie użytkowników. Aktywnie wspiera współpracę nauki z biznesem – jest członkiem rad konsultacyjnych Wydziału Chemii oraz Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego. Doradza również licznym firmom technologicznym z USA i Europy Zachodniej w zakresie strategii rozwoju, transferu technologii i komercjalizacji innowacji. Wielokrotnie nagradzany za wybitne osiągnięcia sprzedażowe oraz wdrażanie skutecznych modeli biznesowych. Członek międzynarodowych towarzystw naukowych, w tym American Society for Mass Spectrometry (ASMS) oraz International Association of Therapeutic Drug Monitoring and Clinical Toxicology (TDMCT), gdzie aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i współpracy interdyscyplinarnej.

Hubert Pachciarek – doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, absolwent kierunku zarządzanie i marketing oraz socjologia na Uniwersytecie Szczecińskim. Doktoryzował się na podstawie dysertacji pt. „Zarządzanie programami foresight na przykładzie województwa zachodniopomorskiego” na Uniwersytecie Szczecińskim w 2015r. Od 2007r. pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Organizacji i Zarządzania. W 2018r. objął funkcję dyrektora Centrum Transferu Technologii Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie, rok później został prezesem spółki celowej PUM Centrum Innowacyjnych Technologii PUM sp. z o.o. Zainteresowania naukowe i dorobek publikacyjny związany jest z zastosowaniem metodyki foresight do kształtowania polityki regionalnej, ze szczególnym uwzględnieniem polityki gospodarczej i technologicznej, koncepcjami zarządzania i zarządzaniem strategicznym, współpracą międzyorganizacyjną ze szczególnym uwzględnieniem współpracy nauka-biznes w wymiarze transferu technologii do gospodarki. Współtwórca pięciu spółek typu spin-off, których kluczowym zadaniem jest komercjalizacja rezultatów badań naukowych w obszarze medycyny i nauk o zdrowiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów partnerskich nauka-biznes z dofinansowaniem ze źródeł zewnętrznych, projektów naukowych i dydaktycznych.

Agnieszka Komarzeniec – specjalistka w obszarze transferu wiedzy i technologii, komunikacji marketingowej i public relations z wieloletnim doświadczeniem na styku biznesu, nauki oraz innowacji. Obecnie związana z sektorem szkolnictwa wyższego. Ukończyła studia podyplomowe z marketingowego zarządzania firmą, posiada advenced certificate in marketing, uczestniczyła w licznych konferencjach i szkoleniach w zakresie transferu technologii i własności intelektualnej. Skutecznie łączy kompetencje z zakresu budowania strategii marketingowych dla projektów B+R z praktyczną wiedzą o komercjalizacji wyników badań i wdrażaniu nowatorskich rozwiązań rynkowych. Dyrektor Centrum Transferu Wiedzy Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w latach 2023-2025.