Marketing strategiczny w medycynie
Marketing w sektorze medycznym różni się od działań w tradycyjnych branżach. Tutaj na pierwszym miejscu zawsze stoi pacjent i jego dobro, a działania marketingowe muszą uwzględniać zarówno kwestie etyczne, jak i regulacyjne. Mimo to, narzędzia wypracowane przez klasyczny marketing –…
Efektywna komunikacja w zespole projektowym: Studium przypadku zespołu badań klinicznych
W dzisiejszym świecie, gdzie innowacje i tempo pracy są kluczowe, efektywna komunikacja w zespołach projektowych to nie tylko umiejętność miękka – to strategiczna konieczność. Niezależnie od tego, czy tworzymy oprogramowanie, wprowadzamy produkt na rynek, czy prowadzimy badania kliniczne, zdolność do…
Jak powstają innowacyjne wynalazki medyczne? Kreatywne pomysły i ich źródła na przykładzie GUMed
Innowacje medyczne to klucz do poprawy jakości życia i efektywności leczenia. Ale jak narodzić się może pomysł na wynalazek, który zrewolucjonizuje opiekę zdrowotną? W Gdańskim Uniwersytecie Medycznym obserwujemy, że kreatywność i innowacyjność rodzą się z połączenia praktycznych potrzeb, interdyscyplinarnej współpracy…
Dlaczego naukowcy potrzebują rozwijać kompetencje przedsiębiorcze?
Innowacje medyczne mają ogromny potencjał zmiany rzeczywistości klinicznej i społecznej. Jednak sam przełomowy wynik badań to dopiero początek drogi. Aby trafił na rynek i służył pacjentom, konieczne są kompetencje przedsiębiorcze. To nie tylko umiejętność podejmowania strategicznych decyzji czy przekuwania pomysłów…
Kampania Liderzy w Horyzoncie – zapraszamy na cykl szkoleń!
W ramach jesiennej kampanii „Liderzy w Horyzoncie” zapraszamy do udziału w cyklu szkoleń przeznaczonych dla organizacji zainteresowanych koordynacją projektu w ramach programu Horyzont Europa. Cykl szkoleń jest organizowany przez Dział Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE w NCBR i został…
Autor publikacji a twórca wynalazku: czy współautorstwo artykułu oznacza współtwórstwo patentu?
Sam fakt bycia współautorem publikacji naukowej nie czyni automatycznie osoby współtwórcą wynalazku (rezultatu badań) zgłaszanego do opatentowania. Kluczowe jest to, czy konkretny, intelektualny wkład osób bezpośrednio prowadził do powstania wynalazku (np. koncepcji rozwiązania technicznego), a nie tylko do powstania wyników…
Jaka jest idea naszego bloga?
Poruszać tematy codzienne z pracy brokera technologii – czyli osób realizujących zadania w Centrum Transferu Technologii.
Nasz zespół będzie, w poszczególnych wpisach, przybliżał kwestie związane z innowacjami, potencjałem komercjalizacyjnym, transferem technologii oraz innymi kwestiami, które dotyczą komercyjnego wykorzystania wyników badań naukowych.
Dla kogo jest dedykowany nasz blog?
Blog kierujemy do społeczności akademickiej, tj. Studentów, Doktorantów, Pracowników, Współpracowników oraz do wszystkich osób, które zainteresowane są transferem wyników badań naukowych z uczelni do gospodarki.
Blog jest dla Państwa, dlatego jeżeli są tematy szczególnie interesujące zachęcamy do przesłania ich na adres ctt@gumed.edu.pl, a my sukcesywnie będziemy poruszać zaproponowane przez Państwa zagadnienia.