Skąd brać kasę, czyli o źródłach finansowania
Masz pomysł. Zrobiłaś/eś badanie rynku – nikt jeszcze nie wprowadził takiego rozwiązania. Oczyma wyobraźni widzisz już artykuły w branżowych magazynach, że Twój produkt zrewolucjonizował świat, uratował komuś życie. Albo, że wchodzisz do apteki, a na półce leży produkt bazujący na…
Najpierw zgłoszenie patentowe potem publikacja
Zespół naukowy planujący wdrożenie danego rozwiązania na rynek, powinien odpowiednio zaplanować terminarz publikacji dotyczących istoty opracowywanego wynalazku, już na początkowym etapie prowadzonych badań. Urząd patentowy udziela prawa ochronnego na wynalazki, które są nowe, posiadają poziom wynalazczy i nadają się do…
Czekając na jednorożca
Genialna myśl czy żmudna praca, który z tych aspektów daje większe szanse na innowacje na skalę globalną? Czy na powstawanie innowacyjnych rozwiązań jest jakaś metoda lub przepis, który gwarantuje sukces. Przekornie i tak i nie… Wracając jeszcze do tytułowego „jednorożca”…
Czy każdy wynalazek to innowacja?
Warto w pierwszym kroku odpowiedzieć na pytanie czym jest wynalazek a czym innowacja. Wynalazek to nowe, oryginale rozwiązanie o charakterze technicznym, opierając się na definicji urzędowej, przedmiot wynalazku może być objęty ochroną patentową. Innowacja natomiast najczęściej definiowana jest jako wdrożenie…
Technology Readiness Level – co łączy projekty GUMed z projektami kosmicznymi?
Efektywna realizacji projektów badawczo-rozwojowych ze względu na jej wieloaspektową naturę wymaga kompleksowego planowania i kontroli realizacji działań. Aby skutecznie zarządzać projektami oraz zrozumiale komunikować się z partnerami zaangażowanymi w proces komercjalizacji warto używać wszelkich narzędzi, które mogą usprawnić te procesy….
Nauka czy komercjalizacja?
Tak zadane pytanie jest z gruntu niewłaściwe. Nauka nie stoi w kontrze do komercjalizacji, nie jest konieczne również wybieranie pomiędzy nauką a komercjalizacją. Transfer technologii opracowanych na uczelni ma stanowić korzyść dla społeczeństwa oraz gospodarki w zakresie dostarczania nowych technologii…
Jaka jest idea naszego bloga?
Poruszać tematy codzienne z pracy brokera technologii – czyli osób realizujących zadania w Centrum Transferu Technologii.
Nasz zespół będzie, w poszczególnych wpisach, przybliżał kwestie związane z innowacjami, potencjałem komercjalizacyjnym, transferem technologii oraz innymi kwestiami, które dotyczą komercyjnego wykorzystania wyników badań naukowych.
Dla kogo jest dedykowany nasz blog?
Blog kierujemy do społeczności akademickiej, tj. Studentów, Doktorantów, Pracowników, Współpracowników oraz do wszystkich osób, które zainteresowane są transferem wyników badań naukowych z uczelni do gospodarki.
Blog jest dla Państwa, dlatego jeżeli są tematy szczególnie interesujące zachęcamy do przesłania ich na adres ctt@gumed.edu.pl, a my sukcesywnie będziemy poruszać zaproponowane przez Państwa zagadnienia.