Czy fuzja AI, nanotechnologii i biotechnologii stworzą medycynę doskonałą?
W 1895 roku Wilhelm Roentgen odkrył promieniowanie X, otwierając erę diagnostyki obrazowej. Dziś, niemal 130 lat później, stoimy u progu rewolucji, która może przewyższyć znaczeniem nawet wynalezienie penicyliny. Jej sercem jest synergia trzech dyscyplin: sztucznej inteligencji (AI), nanotechnologii i biotechnologii….
Innowacja bez promocji nie zaistnieje
Promocja technologii na uczelni medycznej to nie tylko sposób na zwiększenie widoczności innowacyjnych rozwiązań, ale przede wszystkim jeden z elementów nawiązywania współpracy z firmami, które mogą przyczynić się do komercjalizacji badań. Pierwszym krokiem w budowaniu strategii promocji technologii jest analiza…
Uniwersytety Europejskie – miłość w ramach sojuszu
Uniwersytety Europejskie: Wspólne wyzwania, wspólna przyszłość Z okazji święta zakochanych w poniższym artykule przybliżę ideę miłości w ramach europejskich akademickich sojuszy, czyli sposobu na transnarodową współpracę z naciskiem na mobilność i interdyscyplinarne projekty badawcze. Uniwersytety Europejskie to nowoczesna inicjatywa Komisji…
Formalizm na uczelni jako instytucji publicznej – konieczność czy biurokratyczna przeszkoda?
Uczelnie wyższe jako instytucje publiczne pełnią kluczową rolę w rozwoju nauki i technologii, a ich działalność często wiąże się z nawiązywaniem różnorodnych współprac z sektorem prywatnym, administracją publiczną oraz innymi ośrodkami badawczymi. W tym kontekście formalizm uczelniany bywa postrzegany jako…
Brokerzy Innowacji – projektanci mostów między światem nauki a biznesem
Współczesna medycyna dynamicznie się rozwija, jednak wiele obiecujących projektów badawczych nie osiąga etapu komercjalizacji. Według raportu OECD, znaczna część innowacji pozostaje w sferze akademickiej, nie trafiając do praktyki klinicznej. Jednym z głównych powodów jest brak doświadczenia w zakresie komercjalizacji oraz…
Umowa przed rozpoczęciem współpracy badawczo-rozwojowej. Kluczowe aspekty dla firmy i uczelni
Współpraca badawczo-rozwojowa (B+R) pomiędzy firmą a uczelnią otwiera możliwości w zakresie tworzenia innowacji, rozwoju technologicznego oraz tworzenia przewagi konkurencyjnej. Natomiast brak formalnych uzgodnień przed rozpoczęciem współpracy może prowadzić do nieporozumień, konfliktów, a nawet utraty praw do rezultatów pracy. Dlatego kluczowym…
Jaka jest idea naszego bloga?
Poruszać tematy codzienne z pracy brokera technologii – czyli osób realizujących zadania w Centrum Transferu Technologii.
Nasz zespół będzie, w poszczególnych wpisach, przybliżał kwestie związane z innowacjami, potencjałem komercjalizacyjnym, transferem technologii oraz innymi kwestiami, które dotyczą komercyjnego wykorzystania wyników badań naukowych.
Dla kogo jest dedykowany nasz blog?
Blog kierujemy do społeczności akademickiej, tj. Studentów, Doktorantów, Pracowników, Współpracowników oraz do wszystkich osób, które zainteresowane są transferem wyników badań naukowych z uczelni do gospodarki.
Blog jest dla Państwa, dlatego jeżeli są tematy szczególnie interesujące zachęcamy do przesłania ich na adres ctt@gumed.edu.pl, a my sukcesywnie będziemy poruszać zaproponowane przez Państwa zagadnienia.